Saturday, May 28, 2011

Demonstration against the Wall, Al Ma'sara / Manif contre le Mur, Al Ma'sara, 27.05.2011






(c) Anne Paq/Activestills.org, Al Ma'sara, 27.05.2011

As every Friday, the demonstration took place in the village of Al Ma'sara. Soldiers blocked us on the way. When we asked to see the closed military zone order, we did not get any answer apart from a soldier who said with authority: I am the law and this is the line: Don't cross it!". Despite the sun demonstrators made a sit-in in protest, and sang various songs and slogans. A theater game was also played in front of the soldiers.


Comme chaque vendredi, la manifestation a eu lieu dans le village de Al Ma'sara. Les soldats nous ont encore une fois bloqué le chemin vers les terres confisquées du village Lorsque nous avons demandé à voir l'ordre de zone militaire fermée, nous n'avons pas eu de réponse en dehors d'un soldat qui nous a dit avec autorité: "Je suis la loi et c'est la ligne:! Ne la traversez pas!! »
Malgre le soleil, les manifestants ont fait un sit-in en signe de protestation, et ont chanté plusieurs chansons et des slogans. Un jeu de théâtre a également été joué devant des soldats.

No comments:

Post a Comment